logo 首頁 > 快訊 > 正文

來論 | 「COVID-19」與「中國病毒」——命名爭議下的政治諂媚

2020-03-20

文/青藍潛艇

呢兩日,有關新冠肺炎的稱呼再度引發爭議,隨即喺全球社交網絡上掀起新一輪罵戰,有人話病毒應該叫做「武漢肺炎」「中國病毒」,亦有人反駁話強加埋地域名係惡意同歧視,呢個背景下,本港社交媒體就顯得很有代表性。

繼美國總統侵侵周二使用「中國病毒」一詞後,遭到中國方面強烈反對,中國外交部發言人耿爽譴責美國污名化,冇料到侵侵之後報復性一連數次使用呢個詞,於是,有關新冠肺炎稱呼的罵戰由中美兩國再次掀起。其實,喺美國國內,侵侵嘅「中國病毒」論即遭受到很多批評,包括英籍華人演員梁佩詩等,都認為將病毒同國家、民族或地區擺喺一起嘅名稱會助長針對華裔和亞裔的種族歧視,更有可能引發不必要的惡性衝突。

喺呢次罵戰中,本港的政客們就相當活躍,不少泛民議員和政棍就積極響應侵侵「中國病毒」言論,打緊追求真相嘅名義,用盡力氣抹黑中國,將「中國病毒」標籤化,用社交網絡洗腦嘅方式反復講加深印象。

他們成功了嗎?看起來好似很有效果,其實並沒有,講真,其實這一些人已經形成了習慣,只要對中國不利的事就主動去做,只要可以抹黑到中國的事就唔駛思考去做,只要打擊到中國的事就拼命去做,結果呢?散佈「中國病毒」論真的有市場嗎,其實看起來並未能如其所願。

首先講,呢個病毒究竟由邊度引入嘅尚不明確;其次,病毒宿主點解由此前清一色東亞人瞬間變成全世界人種感染;再次,疫情全世界大爆發時,美國的表態很反常。

喺呢個疑團重重嘅背景下,泛民之內,暴徒、縱暴民主派同屋企宅鍵盤戰士呢類人中,犯咗一系列邏輯上的錯誤,做法概括有七點:

一係盲撐美國打壓中國,卻舉不出更多有價值的證據,總之,美國話行去邊就去邊,跟車太貼導致車禍都唔緊要,立場先緊要;

二係忘記自己喺法律上係中華人民共和國香港特別行政區公民,無論你是否鍾意國家嘅執政黨,但唱衰自己國家、民族始終畀外人看不起;

三係忘記自己喺血統同DNA上係中國人,幻想能通過諂媚外人同埋詆毀自己同胞換取別人尊重,不如畀個整形外科手術醫生電話你?換張白皮或者黑皮可能有用;

四係未諗清楚自己個樣去到外國,都被視作東亞人,無論你點講英文,人哋都會歧視你,點避免?咪自己抹黑自己囉;

五係可能唔識睇地圖,鍾意做井底之蛙,都唔清楚香港未來發展都需要依靠內地,閉關鎖城嘅下場都好明顯,學北韓定係學車臣地區,是但喇;

六係可能眼盲或者耳聾,睇唔到新聞播咗乜嘢,宜家全世界抗疫,中國都有履行大國責任同義務,包括援助海外華人,甚至開始全力幫助外國抗疫,呢D完全睇唔到?定係唔夠膽講句客觀公道話,估計心中已經冇嗮公道兩個字;

第七點,如果上述六點全都不屬於,咁剩下最後,係得返兩個字——「無恥」。

其實CY的言論都好實際,疫情當下,暴亂中你哋班有份手舉港英旗嘅人,不如送機票畀你哋返英國啦,祝你來世不做中國人。

(大公文匯全媒體新聞中心供稿)

責任編輯:咩白

新聞排行
圖集
視頻